Музиката е велик закон, според който се определя посоката на човешките мисли, чувства и постъпки. Музиката принадлежи на умствения свят. В твоите разумни чувства и там има музика, и в постъпките, и във волята ти, като направиш нещо хубаво, и там има музика. Вие не можете да бъдете музикални, ако не мислите, не чувствате и не постъпвате добре. Ако не мислите, ако не чувствате и ако не постъпвате, не учете музиката. Музиката е един правилен начин как да постъпва човек.
На една отрицателна мисъл или на една лоша мисъл, трябва да я поставиш в съприкосновение по закона на музиката.
Не можеш да мислиш правилно или да чувстваш правилно, ако нямаш една музикална форма в себе си, ако нещата не схващаш музикално, хармонично. Всички разумни неща в света стават по един музикален закон, те са отмерени в своите действия.
Музиката е построена по законите на светлината.
Музиката е закон вътре. Тя е един закон вътре в човешката мисъл.
Мисълта е висша музика; чувствата са също висша музика.
Първото качество на музикалния тон е светлата мисъл; второто качество е възвишеното и благородно чувство, а третото качество – добрата постъпка. Трябва да знаете, че органическият свят е създаден върху законите на музиката.
Всички мисли и желания, които са музикални, отиват в Невидимия свят. Всички мисли и чувства, които са немузикални, от тях идат страданията неволно.
Музиката е жив организъм, който расте. Законът е същият – нашите мисли и те растат.
При изсвирването на два противоположни тона се забелязва една дълбочина, която не може да се изрази на цигулката. Това е закон на контрастите в музиката. И в музиката, и навсякъде трябва да има силни контрасти, за да си въздействате.
Щом имате някаква скръб, изпейте тази песен “Тъги, скърби”... Когато пеете тази песен, имайте предвид закона на контрастите. Затова пейте я веднъж по-слабо, после по-силно. Ако я пеете няколко пъти по един и същ начин, тя ще изгуби своята сила и значение. В ирационалната музика по никой начин не можете да изпеете един и същ тон два пъти. Там няма повторение на тоновете.
Знае се от музиката, че колкото по-високи са тоновете, толкова по-голям брой трептения имат.
Изпейте песента “Аз ще се подмладя”. Тя започва от ла. Старият пее, защото иска да се подмлади. Той изучава закона на затворените интервали.
(Учителят изпя едно хубаво окултно упражнение). Гласът на това упражнение е окултно нотиран. Като сте неразположени, седнете да си изпейте едно хо-хо-хо, хо-хо-хо, и всичко ще ви мине. При тази окултна музика се случва, че между двете части има близост, тъй че като изпеете първата, втората част сама изпъква. А при последното упражнение изведнъж има едно повишение. Туй са две състояния на съзнанието. Между двете части няма връзка. Изисква се воля, да знаете законите на съединението, за да можете пак да се върнете.
Ако вземеш вярно тонът до, каквато и мъчнотия да имате – може да направите един малък опит – може да имате една мъчнотия, може да имате главоболие, може да имате температура, каквото и да е, ако вие вземете вярно тона, веднага ще стане една промяна във вас. Значи от това пасивно състояние сте излезли и сте влезли в активно състояние. Това е до. За мене ре е – щом вземеш ре, ти ще тръгнеш в правата посока на движение. Ако посоката ти е вярна, вярно ще вземеш ре. Ако посоката на твоето движение не е вярна, не може да вземеш вярно ре. Законът е същият. Ако посоката на твоята мисъл е вярна, ще вземеш вярно ре. Ако посоката на твоите чувства е вярна, ще вземеш вярно ре. Посоката на движението е вярна, ще вземеш вярно ре... После искам да зная дали това, което искам да постигна, ще го постигна. Тогава пея вече. Ако вземеш вярно ми, ще постигнеш. Ако не вземеш вярно, ти не може да постигнеш. Искаш да знаеш дали ще спечелиш. Ако вземеш вярно фа, ще спечелиш. Ако не вземеш вярно, ти ще се опропастиш.
Началният тон в музиката е тонът do. Крайният тон в музиката е si. Тонът do е цял, а si – полутоние, т.е. между si и do има половин тон. Значи началото на музиката започва с цяло число, а краят на музиката свършва с тона si, с полутоние, т.е. с дробно число. Защо музиката свършва с дробно, а не с цяло число, затова има ред причини.
Ти не можеш да приложиш един Божествен закон правилно без музика. В музиката имате до-ми-сол-до. Желанието, което имаш, е този закон. Какъв е начинът, по който можеш да изпълниш? Сол – то е завършеният резултат на изпълнението на този закон. Ако тия трите тона може да ги вземеш правилно, то закона си го изпълнил. Щом си изпълнил добре закона, ти вече влизаш в Божествения свят.
Музиката е една мощна сила в света, която работи със седем принципа. Първият принцип е до – подтик на движението отдолу нагоре. Против този принцип нищо не може да устои... Вторият принцип е ре. Този принцип по права линия върви... (В лекцията Учителя обяснява и останалите пет принципа.)
До-то е закон за размножаване.
Ако до в дадения случай представя едно семе, което е посято в земята, ми показва, че това семе има нужда от влага, а ре показва, че има нужда от растеж. По закона на хармонията при дадените условия в сол ключ до показва посятото семе в земята. Ако вие можете това ми да го изпеете по законите, които съществуват, влагата ще дойде.
Слънцето е по закона на Любовта – до. Оттам започва животът. Ако не можеш да вземеш правилно до, ти не можеш да разбереш закона на Любовта.
От долно до до горно до октава други тонове има. До е основният тон. Другите тонове откъде се родиха? Тоновете се раждат тъй, както децата се раждат. Има един закон, по който вървят тоновете.
Ако един тон в някое музикално парче се повиши, тогава всички останали тонове, които са свързани с него, се изменят. За да не се изменят, и те трябва да се повишат с толкова, с колкото се е повишил първият тон.
Силният и мекият тон вървят паралелно в музиката. Великите музиканти разбират този двояк закон. След силния тон трябва да предизвикаме мек, за да може да използваме енергията на силния тон.
На Земята добрите и лошите хора са камертон. Между един лош и един добър човек се явява музикален тон... Ако лошият стане положителен, пък добрият отрицателен, тогава се раждат добрите постъпки. Това е закон.
Музиката е хигиенично средство за човешкия живот. Настоявам всички да пеете, то е Божествен закон.
Затова първото нещо на един ученик на окултизма е: той трябва да знае да пее. Не може ли да пее, той не може да говори и правилно... Всяка дума има особена интонация. Всяка дума трябва да произнесеш по този музикален закон.
Аз сега ви изнасям какво е фа в живота. Фа е един тон, който може да туриш в действие в живота. И ти трябва да знаеш закона, пътищата, по които този закон работи.